O sukcesie danej marki często decyduje dobry marketing. Jednym z ciekawych stanowisk w dziale marketingu jest specjalista ds. content marketingu. Czym zajmuje się specjalista ds. content marketingu i ile może zarobić?
Content
Omówienie tego zawodu warto zacząć od tego, czym właściwie jest content. Content to treść związana z opisami produktów i usług, a także materiały promocyjne, takie jak blogi, filmy czy prezentacje. Dobra marka nie istnieje bez wartościowego contentu.
Content marketing specialist
Specjalista ds. marketingu treści to stosunkowo nowy zawód.
Główne zadania specjalisty ds. content marketingu to :
- budowanie społeczności wokół danej marki w social mediach
- Planowanie i realizacja kampanii marketingowych
- Planowanie oraz tworzenie treści
- Tworzenie materiałów graficznych
- Wprowadzanie produktów do sklepów internetowych
- Analiza rynku
Niektórzy z nich także współpracują z twórcami, szukają i pozyskują klientów. Bardzo często odpowiadają także za kontakt z klientem.
Specjalista ds content marketingu- wymagania
Do objęcia funkcji specjalisty ds. content marketingu nie są wymagane kierunkowe studia, choć mile widziane jest, by taka osoba interesowała się marketingiem. Niezbędna jest jednak dobra znajomość specyfiki mediów społecznościowych. Samo prowadzenie Instagrama to zdecydowanie za mało. Bardzo pożądaną cechą jest natomiast kreatywność, która pozwala na tworzenie interesujących treści promujących daną markę czy produkt. Przydaje się także dobra znajomość poprawnej polszczyzny i tak zwane lekkie pióro. Słowo pisane ma ogromną moc.
Umiejętności miękkie
W zawodzie specjalisty ds. content marketingu dużą rolę odgrywają kompetencje miękkie, zwłaszcza umiejętność pracy w zespole, odporność na stres oraz dobra organizacja pracy. Specjalista ds. content marketingu pracuje z ludźmi i dla ludzi. Musi wiedzieć, do czego dąży i wykazać się dużą cierpliwością i konsekwencją. Zawód ten z jednej strony wymaga sporej wiedzy, z drugiej zaś kreatywności i umiejętności pracy z ludźmi.
Gdzie i jak nabyć umiejętności przydatne na stanowisku specjalisty ds. content marketingu?
Aby zostać specjalistą ds. content marketingu warto ukończyć studia z marketingu. Studenci na tych kierunkach mają szansę poznać specyfikę działań marketingowych. Mile widziane przez pracodawców są również ukończone studia humanistyczne, ponieważ ich absolwenci mają szerokie horyzonty oraz wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne. Absolwenci innych kierunków nie są jednak skazani na porażkę w tym zawodzie. Wiedza techniczna może być bardzo pomocna w dziale marketingu firmy produkcyjnej. Swoją wiedzę warto uzupełnić na studiach podyplomowych. Podczas studiów już można pisać treści na zlecenie. To dobry początek, by sprawdzić się w tworzeniu treści bez konieczności zakładania działalności gospodarczej czy przed podjęciem właściwej pracy zawodowej.
Zarobki
Osoby na początku ścieżki zawodowej mogą liczyć na pensję w przedziale 4100 a 6500 brutto. Wszystko oczywiście uzależnione jest od rodzaju działalności oraz umiejętności specjalisty ds. content marketingu.
Perspektywy
Specjalista ds. content marketingu znajdzie pracę w niemalże każdej branży, np. w branży inwestycyjnej, budowlanej, odzież -owej czy IT. Może również liczyć na ciekawe zarobki oraz wiele ofert pracy. Sam marketing internetowy dynamicznie się rozwija, dlatego należy przypuszczać, że osoby zajmujące się marketingiem online będą mogły liczyć na stabilne zatrudnienie i interesujące perspektywy zawodowe.
Ponadto może awansować na stanowisko content marketing menadżera. W takim przypadku odpowiada za jakość i terminowość prowadzonych kampanii.
Jak można zauważyć, praca specjalisty ds. contentu wiąże się z dużą ilością różnorodnych wyzwań, odpowiedzialnością, ale również interesującymi zarobkami.