Jak sprawdzić ruch na stronie?

Skąd wiedzieć, czy odbiorcy wchodzą na daną stronę? Okazuje się, że bardzo łatwo można sprawdzić ruch na stronie. Czym jest jak sprawdzić ruch na stronie i dlaczego warto go monitorować? O tym wszystkim przeczytasz poniżej.

Czym jest ruch na stronie?

Ruch to liczba użytkowników, która odwiedziła naszą stronę w danym czasie. Odnosi się ona do wszystkich wejść na stronę nie tylko przez wpisanie adresu, ale również przez kliknięcie w wynik w wyszukiwarce, czy odnośniki na innych stronach, w poczcie e-mail i social media.

Po co sprawdzać ruch na stronie?

Dlaczego warto analizować ruch na swojej stronie oraz stronach konkurencji? Dzięki uzyskanym danym dowiesz się, czy strategia marketingowa przynosi efekty. Masz także szansę poznać użytków oraz ich oczekiwania.

Przeanalizujesz, które frazy kluczowe faktycznie generują ruch. Pewne dane mogą być nieco zawyżone lub zaniżone, ale pozwala odkryć, jacy użytkownicy najczęściej odwiedzają stronę. Inaczej formułujesz ofertę dla nastolatków, czego innego będą oczekiwać dorośli, inne są także preferencje w zależności od płci.

Dzięki analizie źródeł ruchów możesz zweryfikować skuteczność ruchu na stronie. Im więcej osób odwiedzi stronę, tym lepiej.

Narzędzia do sprawdzania ruchu na stronie

Google udostępnia darmowe narzędzia takie jak Google Analytics i Google Search Console. Inne narzędzia, płatne, to Senuto, Smestor, Ahrefs. Służą one do oszacowania ruchu na stronach konkurencji. Jak wybrać właściwe narzędzie? Wszystko zależy od potrzeb i wymagań właściciela witryny. Zwykle te narzędzia są intuicyjne w obsłudze.

Google Analytics

Najpopularniejsze narzędzie, służy do pomiaru i monitorowania ruchu na stronie internetowej. Dzięki niemu dowiesz się, jaka jest struktura płci użytkowników, poznasz strukturę wiekową, czy częściej wchodzą na stronę z urządzeń stacjonarnych, czy mobilnych.

Alexa

Alexa to popularna aplikacja online, która pozwala monitorować nie tylko ruch na swojej stronie, ale także na stronach konkurencji. Z pewnością jest przydatne narzędzie dla przedsiębiorców, ponieważ pomaga oszacować liczbę unikalnych użytkowników oraz odsłon strony. Dużą część informacji można uzyskać bezpłatnie.

SimilarWeb

Narzędzie to oferuje szeroki zakres informacji. Dostarczy ranking witryny w porównaniu do stronami z całego świata czy branży. Wiele danych można pobrać bezpłatnie, za dokładniejsze dane trzeba zapłacić.

Semstorm

Semstorm pozwala na analizę własnej strony internetowej, a także  na sprawdzenie potencjału generowania ruchu u konkurencji. Dzięki nim porównasz szacowany ruch swojej strony z innymi oraz sprawdzisz szacowany ruch dla słów kluczowych w kampaniach Google Ads.

Google AdWords Display Planner

Aplikacja ta jest dostępna bezpłatnie w ramach usługi Google Adwords. Oszacowuje liczbę użytkowników na podstawie ciasteczke ( cookies). Dodatkowo wyświetla informacje o wieku, płci i urządzeniach, z jakich korzystają odbiorcy. Dane te należy jednak przyjmować szacunkowo, gdyż jedna osoba może korzystać z kilku urządzeń.

Sem Rush

Aplikacja dostarcza głównie dane dotyczące ruchu pochodzącego z wyników wyszukiwania w Google. Umożliwia także prezentację słów kluczowych, które przynoszą potencjalnie największą liczbę odwiedzin witryny. Te informacje przydają się zwłaszcza osobom tworzącym treści na strony.

Google Trends

Innym przydatnym narzędziem na temat wyszukiwań konkretnych fraz jest Google Trends. Pozwala sprawdzić zainteresowanie danym hasłem w konkretnym czasie.

Jak interpretować dane dotyczące ruchu na stronie?

Uzyskane dane są szacunkowe, przez co mogą się nieco różnić od rzeczywistych. Ponadto różne narzędzia korzystają z innych źródeł, należy więc przyjąć, że są to dane przybliżone. Mimo to stanowią one cenną infromację o trednach i zachowaniach użytkowników.

Analiza danych pozwala na lepsze opracowanie strategii marketingowych.