Jak stworzyć reklamę na Facebooku?

Reklama na Facebooku to popularne i skuteczne narzędzie. Dzięki naszemu poradnikowi reklama na facebooku krok po kroku stworzysz dobrą reklamę.

Grupa odbiorców

Jeśli masz już firmowego fanpage, Facebook ma dane o twoich fanach. Dzięki tym informacjom stworzysz swoją grupę docelową. Algorytmy „rozpoznają” typy użytkowników. Jeśli dobrze określisz do kogo jest kierowana kampania, reklama przyniesie skutek.

Reklama na fb krok po kroku

Wejdź w business. Facebook.com

Wybierz firmę I przejdź do menedżera reklam

Wybierz cel

Co jest celem twojej kampanii? Masz do wyboru kilka opcji, takich jak rozpoznawalność marki, ruch, aktywność, pozyskiwanie leadów, wiadomości, konwersje i sprzedaż z katalogu i ruch w firmie. Ustalenie celu znacząco ułatwi ci tworzenie kampanii, dlatego zapoznaj się z poniższymi opisami i ustal, który będzie najlepiej pasował do potrzeb kampanii reklamowej.

W rozwiązaniu „rozpoznawalność marki” Facebook pobiera opłaty za wyświetlenie jej przez 1000 odbiorców. Jeśli użyjesz opcji „Zasięg”, platforma będzie dążyć do tego, by reklama wyświetliła się możliwie największej liczbie odbiorców. Masz do

Ruch to opcja najradziej uniwersalna po kliknięciu w reklamę, odbiorca od razu trafia na twoją stronę firmową, wydarzenie, aplikację czy Messengera.

Cel „Aktywność” dotyczy pozyskiwania like. Może się on przydać podczas promocji.

Instalacja aplikacji jest zoptymalizowana pod kątem kliknięć.

Pozyskiwanie leadów, czyli pozyskiwanie kontaktu do potencjalnych klientów można dowolnie ustalić na poziomie edycji reklamy.

Reklama o celu „wiadomości” kieruje odbiorcę automatycznie do Messengera.

Konwersje i sprzedaż z katalogu to dobra opcja, jeśli zamierzasz zaprezentować klientowi konkretne produkty.

Ruch w firmie pozwala dotrzeć do osób, które mają blisko do stacjonarnego sklepu.

 

Ustalenie celu jest trudne, nie zawsze wiadomo, która kampania będzie skuteczna. Możesz zrobić podobne kampanie, ale o różnych celach. Dzięki temu uzyskasz informacje, która forma przyniosła ci większe zasięgi, kliknięcia i tym podobne.

Gdzie pokazywać reklamy?

Aby mieć kontrolę nad wyświetlaniem reklamy, odznacz opcje „automatyczne umiejscowienia”. Reklama kosmetyków do makijażu raczej nie będzie zachęcać na forum dotyczącym autodetailingu.

Targetowanie reklamy

Targetowanie reklamy pozwala skierować reklamę do odbiorcy. Przykładowo sprzedajesz akcesoria do pielęgnacji dla niemowląt. W takim przypadku swoją reklamę kierujesz do rodziców małych dzieci. Możesz także wykluczyć pewną grupę odbiorców, przykładowo twoich fanów na Facebooku, ponieważ oni już znają twoją markę, śledzą twój profil itp.

Dotarcie do określonej grupy

Zaznacz grupę odbiorców, możesz te dane zapisać, mogą się przydać do kolejnych akcji reklamowych. Pierwsza kwestia to miejsce zamieszkania. Zależy to głównie od firmy i jej zasięgu. W przypadku sklepu osiedlowego wystarczy najbliższa okolica. Sklep online? Tutaj nie ma to aż takiego znaczenia. Ustal także przedział wiekowy w zależności od docelowej grupy odbiorców. Istotna jest także ich płeć.

 

Kolejny etap, właściwa reklama

Możesz wybrać różne formaty reklamowe. Mile widziane są także filmy, gdyż te przykuwają wzrok.

Jeśli masz kilka produktów do zaprezentowania, świetna będzie reklama karuzelowa. Dzięki temu klient obejrzy kilka wariantów podczas jednej reklamy.

Ludzie są wzrokowcami, dlatego zadbaj o dobre grafiki. Na szczęście istnieje sporo darmowych i łatwych w obsłudze programów do tworzenia obrazów.

Kolejno przejdź do części materiał reklamowy. Podstawowy tekst pojawi się nad grafiką, dlatego tam powinieneś umieścić najważniejsze cechy oferty. Nagłówek, czyli pogrubiony tekst pod grafiką oraz opis poniżej mają zachęcić do kliknięcia.

I gotowe! Oczywiście samo stworzenie reklamy to nie wszystko, dlatego na bieżąco musisz monitorować jej efekty, zbieraj dane i wyciągaj wnioski